פנסים לרכב – כל הסיבות למה כל כך קריטי שיהיו תקינים ואיך עושים זאת

אין ספק אחד הדברים הקריטיים ביותר ברכב שלנו הוא נושא הבטיחות. בכל שנה אנחנו עושים בדיקת תקינות במהלך הטסט השנתי, ישנן ביקורות רנדומליות של שוטרים, טיפול שנתיים או לפי מספר קילומטר במוסך וכן הלאה. כל זה מכיוון שבטיחות היא קריטית ברכב הפרטי. אחד מהחלקים המשמעותיים מהפן הבטיחותי ברכב הוא נושא התאורה ברכב. פנסים לרכב הם חלק משמעותי מנושא התאורה וכפועל יוצא מכך בנושא הבטיחות ברכב. פנסים לרכב כשהם תקינים, צריכים להאיר לנו את הדרך, דרך מוארת ושימוש תקין בפנסים יורידו את הסיכוי למעורבות בתאונות דרכים, פשוט כי נראה טוב יותר. כשאנחנו רואים טוב יותר אנחנו יותר ערוכים למקרים יוצא דופן, אם חלילה מישהו עוצר בפתאומיות, קופץ לכביש וכן הלאה. כמו כן, כשהפנסים תקינים לא רק אנחנו רואים טוב את האחר, גם אותנו רואים טוב יותר. תקינות פנסים לרכב היא לא רק חובה בטיחותית, אלא גם חובתנו החוקית.

מתי כדאי להחליף פנסים לרכב?

כפי שציינו, תקינות הפנסים לרכב היא קריטית ברמת הבטיחות האישית שלנו לכן חשוב שתמיד נווד שהפנסים תקינים לשימוש. ישנם מספר פרמטרים המשפיעים על תדירות החלפת הפנסים והם משתנים:

  1. סוג הפנסים – האם מדובר בפנסים קדמיים או אחוריים
  2. סוג הנורה בפנסים – אם מדוב רבנורת לד או בנורת הלוגן
  3. איכות הפנסים – איכות הפנסים משתנה מיצרן ליצרן
  4. תדירות השימוש – ככל שמשתמשים יותר בפנסים סביר להניח שנאלץ להחליף אותם מהר יותר

מתי נדע שצריך להחליף פנסים לרכב?

אם אתם נוסעים ברכב שלכם ומרגישים שהתאורה אינה מספיק חזקה, אם תאורת הפנסים מתחילה להבהב, לשנות צבע, או להיות יותר מעומעמת, כך תדעו לטפל בבעיה. יחד עם זאת לא תמיד אנחנו עולים על הבעיה בעצמנו. לפעמים מהלך בדיקת הטסט השנתית נגלה שהפנסים אינם תקינים, לעיתים בבדיקה שגרתית של שוטר בכביש. לפעמים הרכב עובר טיפול שנתי ואנחנו מתעדכנים באי תקינות הפנסים. בכל מקרה כזה, אנחנו מחויבים על פי חוק לדאוג לתקינות הפנסים ולכן עלינו להחליף אותם בהקדם האפשרי.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך הולך תהליך של מכירת רכב לפירוק?
מרבית האנשים אשר מחזיקים ברשותם רכב פרטי, מכירים כך או אחרת כיצד מוכרים רכב, כיצד מבצעים עסקאות על כלי...
קרא עוד »
נוב 08, 2018
כלוב כושר: יצירת סביבת אימון דינמית
כלוב כושר, המכונה לעתים קרובות כלוב אימון פונקציונלי או מתקן כושר, הוא ציוד כושר רב תכליתי שנמצא בדרך...
קרא עוד »
אוג 16, 2023
היסודות הבלתי של ציוד לתשתיות תקשורת
דמיינו לעצמכם סטרימינג של התוכנית האהובה עליכם, ביצוע שיחת וידאו או ניהול פגישה עסקית בינלאומית...
קרא עוד »
אוק 31, 2023