גיוס עובדים איכותיים, דגשים חשובים למעסיקים

גיוס עובדים איכותיים

בכל בית עסק במוקדם או במאוחר ישנו תהליך של גיוס עובדים. התהליך של גיוס מועמדים עבור משרה או כמה משרות בבית עסק היא מטלה שמצריכה התארגנות ואופן פעולה מסודר כדי להביא אל התוצאה הכי טובה. איך מגייסים מועמדים מוצלחים בהצלחה? צירפנו כאן כמה דגשים חשובים שיכולים ללוות את האדם שאמון על תהליך גיוס העובדים בצורה אפקטיבית ופורה.

בוחנים את המועמד

במקרים רבים עוברים עלפני קורות החיים ומהם מתרשמים לטובה פחות או יותר, אם בכלל ושוכחים לעמוד מול אותו אדם ולבחון את הדברים שאינם מופיעים על גבי אותו דף, תכונות שיכולות להיות בעלות ערך רב להמשך העבודה ומסוג הדברים שמהם לא ניתן להתרשם אלמלא אותה הפגישה. לשם כך קיים ראיון ולכן זה מאוד חשוב שלא להגיע לכדי החלטה רק על סמך קורות החיים שנשלחו, לחיוב ולשלילה.

יוצרים תהליך גיוס ברור

במקרים רבים חברות לא ממש מציינות את הפרטים לגבי המשרה, וכדי לגייס עובד איכותי שמבין את התנאים של המשרה ולא לבזבז את הזמן על ערמת קורות חיים לא רלבנטית, זה כדאי להקדיש את הזמן לשם יצירה של תהליך גיוס ברור שבו כותבים מה נעשה החל משליחת קורות החיים, הזמינות של המשרה, המיקום וכל דבר אחר שיסייע להגיע לכדי החלטה נכונה מבחינת האדם שמביט על המודעה.

בוחנים המלצות אצל המועמדים

דבר מאוד חשוב אשר מעיד על העובד בצורה עוד יותר ברורה. המלצות יכולות לחזק את הבחירה של מועמד למשרה מסוימת, ולכן זה כדאי לעשות את המאמץ הזה לספק ממליצים מצד העובד שמגיש קורות חיים למשרה, ומצד המעביד, לבחון את אותן ההמלצות שיכולות להוביל אל שינוי בהחלטה, בדרך כלל לטובה.

מחברים אינטואיציה ונתונים אחרים

בסופו של דבר, לכל מראיין כמו גם למרואיין יש אוסף של תחושות מאותו מפגש של ראיון עבודה. אוסף התחושות הזה נקרא אינטואיציה, ובמקרים רבים מאוד האינטואיציה הראשונית של אדם אינה טועה, ולכן זה חשוב מאוד לקחת בחשבון גם את התחושה שמקבלים ולא רק את הנתונים "היבשים" שנובעים ממנה.

המידע באדיבות אתר alljobs

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כאבים באיבר הנשי – ממה זה נובע?
כאב באיברי הרבייה הנשיים הוא סימפטום מעיק ולעתים קרובות לא מובן שיכול להשפיע באופן משמעותי על רווחתה...
קרא עוד »
ספט 05, 2023
קונה רכבים מושבתים – כל מה שצריך לדעת בנושא
כלי רכב יכולים להיות מושבתים מסיבות שונות. זה יכול להיות בגלל כשל מכני או בגלל שגיאת נהג. כאשר זה קורה,...
קרא עוד »
יול 19, 2022
טיפולים לרכב של חברות שליחויות – טיפים שלא יעבדו עליכם
כולם רוצים להיות הטובים ביותר בעסק שלהם או לפחות אחד מהם. אז איך תהפכו לבלדרים הטובים בסביבה? עבודה...
קרא עוד »
מרץ 23, 2020