איך מצבר לרכב עובד?

מצברים לרכב

כל מצבר בסיסי מורכב משישה תאים שכל אחד מהם נקרא תא וולטה. התא יכול לספק 2.3 וולט כאשר הוא מספק את המקסימום. המתח של מצבר עופרת שמתאים לרכב פרטי הוא 12 וולט. יש למצוא כיום מצברים לרכב שיש להם יותר משישה תאים. מובן שככל שיש יותר תאים כך המצבר איכותי יותר. בכל תא וללטא יש קוטב חיובי – אנודה, וקוטב שלילי – קטודה. קוטב האנודה מיוצר מלוח עופרת ואילו קוטב הקטודה מיותר מתחמוצת עופרת. עקרון הפעולה הוא שהאנודה הינה בעלת מטען חשמלי חיובי, ואילו הקטודה בעלת מטען שלילי. כאשר נסגר מעגל והמצבר מתחיל לפעול, המטען השלילי עובר וקוטב החיובי.

מצברים לרכב קונים בסולו מיי קאר >>>

אלקטרוליט – החומצה שבתוך תאי המצבר

בתוך תאי המצבר קיימת חומצה – אלקטרוליט. כאשר המצבר מתחיל לעבוד הוא מפריש גופרית לתוך הנוזל. הנוזל מורכב בעיקר ממים מזוקקים והם אינם מכילים מינרלים. לכן הם לא מוליכים חשמל ולא יוצרים קצר בין הקטבים. ניתן לטעון את המצבר מהרגע בו מזרימים אליו מתח. בצורה כזו נותרת פעולה הפוכה בה הרכיבים שבאלקטרוליט מכסים את הקטבים שבהם הם היו קודם.

טעינה יעילה ושימוש נכון

ככלל חשוב לזכור כי כדי להפיק את התועלת הרצויה מהצבר צריך לאפשר טעינה יעילה והפעלה בעת הצורך. כך שנכון לקבל ייעוץ להתאמה מדויקת של המצבר, זאת בהתאם לסוג הרכב, עוצמת המנוע ויתר הפרטים. בנוסף צריך לזכור כי מצבר מבית טוב הוא מצבר שלרוב יהיה איכותי ועמיד יותר. הוא ימלא את תפקידו ביתר נאמנות ונוכל להיות בטוחים ביחס לתפוקה שלו למשך זמן מספק. נקודה משמעותית נוספת היא האחריות שיש למצבר, האחריות תלווה אותנו למשך תקופת מה של שימוש בה נדע כי המוצר אמור להחזיק מעמד יפה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת חלופות למדרגות ברזל: התאמת הצרכים שלך לבחירה הנכונה
מדרגות ברזל זכו לשבחים מזמן על העמידות והמשיכה האסתטית שלהן, אבל אולי לא תמיד הן מתאימות ביותר לכל...
קרא עוד »
נוב 20, 2023
מהי חדלות פרעון?
חדלות פירעון מתייחסת למצב פיננסי שבו אדם או ישות אינם מסוגלים לעמוד בהתחייבויותיהם הכספיות ולהחזיר...
קרא עוד »
יול 26, 2023
קונה מכוניות לפירוק – מי קונה אותם והאם זה תחום אמין
כאשר מדובר בסילוק כלי רכב ישנים, פגומים או לא רצויים, לתעשיית פירוק הרכבים תפקיד חיוני. אבל האם תהיתם...
קרא עוד »
ספט 14, 2023